måndag 19 oktober 2009

Måndagen den 19 oktober i Norrtälje, Roslagen - mänskliga rättigheter

Så har ytterligare en dag lagts till mitt liv och jag får vara glad för att ha fått vara med.


På eftermiddagen spelade jag in ytterligare en Blå Timme. Denna gång med Lotta Lindblad-Söderman. Hon är ledamot i landstingsfullmäktige och TioHundranämnden. Vi pratade om TioHundra, bakgrund och framtid. Lyssna på 107,8 eller 104,1 eller varför inte på www.radioroslagen.se nu på onsdag kl 18 – 19 eller på söndag i repris kl 14 – 15. Jag lägger ut programmet på nätet också på http://cid-9bd1e9a849c63b74.skydrive.live.com/browse.aspx/Blå%20Timmen?lc=1053 så småningom i veckan.


Senare på eftermiddagen var jag med i en borgerlig kf-grupp då vi gick igenom budgetförslaget för kommunen för de kommande åren. Det blir tufft men ska gå. Norrtälje kommun har en god ekonomi. Verksamheterna behöver inte tokbanta, utan det blir snarare litet mer pengar för kärnverksamheterna. Socialen får tillfälligt ca 20 miljoner.


Ytterligare senare på kvällen blev det två timmar med mänskliga rättigheter. Det var Marco Helles från Röda Korset som höll i seminariet. Jag har hört honom förut och tycker att han är väl värd att lyssna på. Tänkvärt.

Inga kommentarer: