söndag 18 oktober 2009

Hur har veckan sett ut i Roslagen?

I måndags hjälpte jag en äldre moderat kollega med hans dator. Han är runt de 90, men fullt verksam. Heder åt honom!


Vi hade ett möte i styrelsen för FKR (FöretagsKompetens i Roslagen www.fkr.se ). Vi organiserade inför ett medlemsmöte och planlade inför ett kommande möte i november.


Jag var med på ett möte om sociala medier på Moderata Länsförbundet. Där hade jag hoppats att få veta mer om Twitter, men man hade valt bort det, då man bedömde att det har för litet påverkan. Så jag får ta reda på det på egen hand. Men det är inte svårt.


Jag har ägnat en del tid till att få bättre ordning på kommunfullmäktiges mötessystem. Det ser ut att ordna sig. I morgon, måndagen den 19 oktober, ska vi försöka spela in Marco Helles, som pratar om Mänskliga Rättigheter. Hoppas, att kunna lägga ut videon på kommunens hemsida.


I onsdags intervjuade jag Anna Bernmalm i Radio Roslagen och Blå Timmen. Anna är ny kandidat för Moderaterna i valet till kommunfullmäktige i Norrtälje kommun. Lyssna på programmet genom att ladda hem det. http://cid-9bd1e9a849c63b74.skydrive.live.com/browse.aspx/Blå%20Timmen


I fredags gjorde jag ett inslag i God Morgon Roslagen i Radio Roslagen. Jag hade Birgitta Björling med mig i studion. Hon är styrelseledamot i FKR. Jag hoppas, att det kan bli litet av en serie på fredagar med företagsstödjande organisationer.


Efter radion i fredags ägnade jag mig åt att få till ett meditationspass. Vi är i Moderaternas lokaler på Hantverkaregatan. Det är en stund av reflektion och eftertanke inför helgen. Det är helt ideellt.


Varje fredag håller jag Rådhuset i Norrtälje öppet mellan kl 16 -18.. Alla är välkomna att hälsa på oss som är där – ett antal lokala politiker, kryddat med en eller annan riksdagsledamot. Se info http://www.norrtalje.se/templates/page____8307.aspx


Hela lördagen ägnade jag mig år meditation/yoga. Det är verkligen givande. Ola Schenström jobbar med frågan. Se hemsida http://www.mindfulnesscenter.se/


Idag, söndag, har jag jobbat i trädgården. Planterat litet och satt upp stängsel för djur. Det blev en promenad också.


Det finns mycket politiskt att kommentera också, men jag får återkomma om det. Bland annat opinionsundersökningar.

Inga kommentarer: