lördag 17 oktober 2009

Det blir inte mycket skrivet här nuförtiden. Bokstäverna rinner inte lika lätt som de har gjort.

Blev litet inspirerad av Anna Björklund och hennes blogg på folkvett.

Det är inte ofta jag äter middag ensam, men idag blev det så. Hustrun är på ett lokalt evenemang med enbart kvinnor från bygden. Man äter en god middag tillsammans och umgås, många är de.

Kanske skulle jag starta något sådant för alla män på bygden?

Ibland har vi en lokal pub i bygdegården - Länna Bygdegård (som far var med att bygga i början av 50-talet, jag har slagit i några spikar också. Jag var runt 9 år då.).

Min middag - fläskkotlett, ugnsstekta potatisklyftor (utan olja), röra på turkisk yoghurt med rödlök, allt kryddat med salt, svartpeppar, timjan, vitlök och rosmarin. Litet vin till, tända ljus och rosa rosor i vas.

Har lyssnat på en gammal CD med musik från typ 50-talet. Hade tänk mig Spotify, men datorn brakade ihop och visade blåskärm. Omstartad nu och fungerar igen.

Har varit på en heldag fylld med meditation (mindfulness) och yoga. Man gör inte mycket men blir trött ändå. Rofyllt och fyllt med inre värden.

Läs gärna vad Anna Björklund skriver på http://www.folkvett.se/annabjorklund/

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj vad var det för musik pappa? 50-talet låter kul :)

Nils Matsson, moderat sa...

Titti!

Det var en samlings-CD, som låg i CDE-spelaren.