söndag 8 februari 2009

Söndagen den 8 februari 2009

Nu var det länge sedan det blev ett inlägg på bloggen.

Det finns många orsaker till det.

Just nu sitter jag vid datorn och lyssnar på reprisen till God Morgon Världen på P1 via webben. Jag lyssnade litet i morse på radion, men var nog inte vaken hela tiden.
En av nyheterna handlade om Sri Lanka, Ceylon.

Jag gjorde en turistresa till Sri Lanka i januari 1977. Nu 32 år sedan. Då hade konflikten mellan regeringen och de Tamilska Tigrarna precis börjat. Vi fick lägga om vår planering för resan.

Under den gångna veckan har jag intervjuat Lingon UF för Moderaternas veckomagasin Blå Timmen i Radio Roslagen. En väldigt rolig arbetsuppgift jag har tagit på mig. Du hittar programmen här på webben via www.moderaterna.net/norrtalje.

Senare deltog jag i en information här i kommunen om vindkraft. Intressant. Jag frågade om vindkraftsel fick någon typ av subventioner. Svaret var nej, men elcertifikaten ger ett delvis annat svar. Läs gärna på http://213.115.22.116/System/TemplateView.aspx?p=Energimyndigheten&view=default&cat=/Broschyrer&id=2d9c4c1ded9842f993d0d15c0ef33f79

Ja, livet är inte så lätt.

I onsdags tog jag emot Serbiens ambassadör. Det var intressant. Serbien behöver kunskap om demokrati och kommuners utveckling. Kanske kan vi hjälpa till.

I torsdags var jag med på Moderaternas landtingsgrupp. Det som var mest intressant var att man nog skulle utvärdera TioHundraprojektet och informera om det. TioHundra är sällan med på den Moderata landstingsgruppens möten. Det var Filippa Reinfeldt själv som tog upp det.

I fredags var jag med på ett seminarium på SKL – Sveriges Kommuner och Landsting. Det handlade om kommunikation mellan medborgare och politiker. Det var Mikael Gilliam som föreläste. Mycket intressant.

På kvällen hade vi Öppet Rådhus i Norrtälje. Det blev bra.

Inga kommentarer: