fredag 20 februari 2009

Fredagen den 20 februari

Den här veckan har jag ägnat mig åt bland annat följande.

I måndags deltog jag i ett möte där Nya Radio Roslagen skulle grundläggas.
Jag har ju hållit på att sända radio på regelbunden basis i flera år. Jag gör ett program i veckan. Ett väldigt typiskt P4-program, där man varvar prat och musik. Det är ett i mitt tycke ett bra upplägg. Man kan ha ett rent pratprogram, men då bör det inte vara längre än en halvtimme. Ska det vara längre bör det varvas med musik.

Det Nya Radio Roslagen kommer att innehålla fler lokalt producerade program, vilket är en nödvändighet. Jag har tagit på mig att om möjligt involvera fler politiska partier att göra program. Vi i Moderaterna har hållit på sedan valkampanjen 2002. Det är roligt att göra radio, men det kräver också en återkommande insats.

Jag har också tagit på mig att göra fler samhällsprogram, att spegla vad som händer i Norrtälje kommun och då inte bara vad kommunen gör utan också vad som händer i kommunen.
Det ska bli roligt!

Idag var jag på Älvsjömässan. Våga Vara Egen. Det var Ung Företagsamhet som hade mässa för UF-företag i länets gymnasier. Det är en härlig vitamininjektion så här på senvintern. Vill man få inspiration, så ska man gå på den. Det är ungefär samma tid varje år. Jag hälsade på våra UF-are från Norrtälje men också Caroline Mattsson, som är projektledare för UF i Roslagen.

Under eftermiddagen kl 16 – 18 medverkade jag i Öppet Hus I Rådhuset i Norrtälje. En möjlighet för folk att träffa sina lokala politiker varje fredag i Norrtälje kommun. Idag var det inte så välbesökt. Det kom några medborgare, men de politiska partierna var väl företrädda. Vi hade ett gott samtal.

Inga kommentarer: