söndag 14 januari 2007

Söndagen den 14 januari 2007 i Roslagen

Så är det storm och massor av elavbrott igen. Än så länge har vi klarat oss i mitt hem söder om Norrtälje. Jag tog en liten promenad nyss kl 22.30. Det blinkar till och från i elförsörjningen, så det känns inte så stadigt.

Jag har en låglänt äng nedanför mitt hus. Där går också landsvägen. Nu har vattnet stigit så att hela ängen och vägen är översvämmade. För ett antal år sedan höjde man vägen. Tidigare har den ofta varit översvämmad. Nu var det dags igen.

På nyheterna kan man höra att upp emot 300 000 hushåll är utan el och 13 000 utan fast telefon. Många mobilmaster lär vara utslagna också.

Annars har det varit en ganska lugn vecka. Jag blev tvungen att meddela att kommunfullmäktigemötet i Norrtälje kommun den 29/1 blir inställt på grund av brist på ärenden. Det är synd att det blir så, men det är oansvarigt att hålla möten utan ärenden.

Som vanligt sände vi Blå Timmen vårt moderata radioprogram i Radio Roslagen i onsdags. Den här gången blev det mest samhällsutbildning. Vi gick bland annat igenom de begrepp man använder sig av i fullmäktige. Så är du intresserad av det så lyssna på Blå Timmen på www.moderaterna.net/norrtalje.

Kommande vecka blir mer fullmatad. Bland annat ska vi hålla presidiemöte i fullmäktige. Det går av stapeln i Rådhuset vid Stora Torget i Norrtälje. Vi har inte gjort det förut, men det känns väl högtidligt och bra. Vi har bjudit in kommunens överförmyndare och kommunens revisorer.

Inga kommentarer: