söndag 12 november 2006

Lördagen den 11 november 2006
2006-11-11, 20:22:44

Snart ska jag ställa mig i köket för att laga middag till min hustru och mig. I morgon, på fars dag, räknar jag med att döttrarna kommer hem och fixar den saken.

Snart har en hel vecka gått sedan mina senaste nedkastade rader. Vad har hänt? I måndags valdes jag till ordförande i Norrtälje kommuns fullmäktige. Spännande! Litet nervöst var det förstås, men det ska väl ordna sig med tiden. Senare samma kväll var jag med på invigningen av Hotel och restaurantprogrammets nya lokaler på Hotell Roslagen. Det kommer att bli riktigt fint.

Tisdagen var litet hektisk. Först intervjuade jag Ann S Pihlgren för Blå timmen. Du kan lyssna på den intervjun här . Sedan for jag till Stockholm för att lyssna på en Estradföreläsning om entreprenörskap och företagande. ”Can entrepreneurship be taught?” is the wrong question. Talare: Dr Jonathan Levie, University of Strathclyde, Skottland . Väl tillbaka i Norrtälje var jag med på Roslagens Sparbanks företagarträff. Mycket bra och informativ. Minglet med andra företagare är väldigt nyttigt och affärsskapande. Tack Sparbanken för dessa träffar. Det gör ni bra!

Onsdagen ägnade jag åt att få akupunktur för min wiplashskada. Därefter intervjuade jag Anita Carlstedt, som ska bli chef för Utbildningscentrum. Anita är en mycket kompetent person, som säkert kommer att passa bra som chef. För tillfället vikarierar hon som chef på UTC. Efter den intervjun blev jag själv intervjuad av Norrtelje Tidning i min roll som nyvald ordförande i Norrtäljes kommunfullmäktige. Den intervjun är ännu inte publicerad. Kanske på måndag? På kvällen sände Sören Forslund och jag Blå Timmen , som vanligt på onsdagar kl 18.

Torsdagen var ganska lugn. Jag behöver det då jag inte är fullt frisk. Men det handlade litet på eftermiddagen om företagande i kommunen, dels om att försöka rekrytera fler medlemmar till FKR, FöretagsKompetens i Roslagen, dels ett möte mellan FKR och Roslagsmentorer om att ordna ett möte för företagare.

Fredagen och lördagen har varit mötesfria. Jag har pysslat litet med Blå Timmen, våra sändningar i Radio Roslagen och motionerat. Nu har jag legat i bastun en stund och känner mig fräsch efter en dusch.

Moderaternas förslag på vilka personer som ska sitta i alla nämnder och bolagsstyrelser hanteras just nu. Fram emot den 20 november kan de tänkas vara klara. Det är viktigt att det blir bra då vi ska leva med det i fyra år framöver.

2 kommentarer:

Norrtälje Demokrati sa...

Hej Nils!
Toppen att du har din blog även här så vi kan lämna reaktioner till dig på dina fina blogg insatser.

Nils Matsson, moderat sa...

Gail!

Ja, tyvärr tillåter in min moderata blogg kommentarer, vilket är synd!